enlitengroda

Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica Rylander - 30 mars 2012 11:09

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit här på ett tag! Men haft mycket i huvudet och inte mått så jätte bra! Ska verkligen försöka bättra mig! Sen har det varit lite strul med internetet.. Igår försökte jag få tag på vår nya hyresvärd vilket inte va det lättaste!! Halv 10 igår kväll fick jag tag på dom! På lördag eftermiddag/kväll får vi troligen nycklarna! :) så jävla skönt att få ett eget boende med min underbaraste halva! <3

Av Jessica Rylander - 27 mars 2012 15:23

Idag hade jag tänkt ringa bm för min lilla groda i magen hade inte rört sig speciellt mycket det senaste dygnet, men nu är det fullt ös där inne! Nästan lite jobbigt :P men nu vet jag att min groda lever iaf! Så nu slipper jag oroa mig för det! :) <3

Av Jessica Rylander - 23 mars 2012 14:14

Hejsan,

Igår så var åke med mig och eric, dom plockade lite med bilarna på morgonen, sedan åkte vi till tingsryd för att besiktiga åkes bil ;) han samlade på sig hela 16 poäng! ;)) sedan fikade vi lite på hyllan. sedan åkte vi hem till eric igen och typ direkt efter åkte vi till emmaboda och hämtade ellen pellen! vi skrattade så mycket så åke kisade nästan på sig inne på ica ;) fett skoj hade vi!
Kvällen var inte lika bra, när jag satt på akuten i onsdags med lillsyrran mådde jag inte allt för bra, jag kunde knappt gå och mådde skit dåligt och det kändes som om hela världen snurrade as snabbt.. kändes likadant igårkväll och det kom många tårar för jag mådde så himla dåligt! ringde då och pratade lite med mamma och skulle kolla vad hon sa, men hon sa att jag skulle avvakta lite med att ringa sjukan. än så länge mår jag inte så dåligt, men man vet ju aldrig när det kan slå till. och mår jag så dåligt ikväll med så ringar jag sjukan och kollar vad dom har att säga! för jag pallar inte må så dåligt! och jag har ju ingen aning om vad det kan vara heller! :(

Idag så kunde jag inte sova, jag vaknade vi halv 7... men sen stack vi ner till garaget och fixade lite med eric bil. fick bort dom flesta svarta prickarna på han bil iaf! :) när jag och elwira skulle gå hem såg vi att lilla hästen hade rymt IGEN! så fick fösa in henne i hagen igen men hon sprang ju ut lika snabbt.. dumma lilla häst :P Får se till att malin sätter upp en extra lina så att hon inte kommer ut mer :P nu sitter jag på erics rum och ska kolla lite serier jag missat :P vila mig lite och hoppas på att jag får må bra ikväll! :)

Av Jessica Rylander - 21 mars 2012 20:31

Hejsan alla !
Tänkte uppdatera lite nu när det hänt så mycket under dagen.

Min lillasyster åkte till skolan som vanligt, på rasten skoj bråkade hon och en tjejkompis till henne med 2 killar, ena killen råkade lyfta lite väl mycket på bänken dom satt på och dom åkte i becken. jenny hamnade med nacken på en kant med den andra tjejen över huvudet.. så ambulansen fick köra henne till akuten.
Mamma ringde till mig när jag äntligen fått somna om för bebis då sa hon att jag var tvungen att skynda mig att ta på mig och så för jag och pappa var tvugna att åka till akuten och vara där med jenny då mamma jobbade. så det va bara till att klä på sig snabbt och åka in.
När vi kommit in så tog det väl en timme eller två innan en doktor ens kom in och kollade på henne!
Sedan bar det av till röntgen, när vi var klara där så tänkte pappa att han var tvungen att åka hem till hundarna då dom inte varit ute på ett tag. så pappa åkte hem så jag var själv med jenny ett tag.
Strax efter att pappa åkt så kom en läkare in och sa att vi var tvugna att ta nya röntgen bilder för dom andra hade blivit fel... så in igen och ta nya kort!
efter 1 timme så kom det in en läkare och sa att det inte visade någon fraktus men musl´klerna var väldigt ihop dragna det var därför jenny hade så ont i nacken, skuldran och nyckelbenet!
Sedan kom mamma och vi fick äntligen åka hem!

Så nu sitter jag hemma hos min fina älskling och ska kolla bigbrother och sova! har varit en jobbig dag idag! men ändå lite kul/spännande ;)

Min älskade lilla groda har sparkat och haft sig rätt mycket inne på akuten, och när jag väntade i väntrummer på röntgen så satt det gammla gubbar och tanter och väntade med, såg verkligen deras blickar på min mage då magen hoppade till rätt hårt ibland :P kul kul :))) <3

Av Jessica Rylander - 18 mars 2012 20:22

Flödar in med lite bilder nu! :)
Kände att det kanske kunde behövas :)
Gick då in i vecka 29 idag! Och vi längtar så himla mycket efter lill grodan! <3
 

 

 

 

 

Älskar min lilla familj! :* <3  

Av Jessica Rylander - 17 mars 2012 19:41

Hellu. Sitter nu framför tvn med min älskade Eric och mamma och pappa kollar på någon konstig film ;) måste bara skriva att det var så hångla synd om mig igår! Jag ringde till förlossningen för jag har haft så otroligt ont i magen på morgonen när jag vaknat i en vecka nu, så ringde dit igår och frågade vad det kunde vara, då sa hon att det kunde vara magkatarr.. Hade sjukt ont hela dagen igår, hade foglossning hela dagen och det gjorde skit ont!! Sen på det så hade jag sådan ryggvärk.. När pappa åkte till åseda fick han allt köpa novalukol till mig så jag kunde dömts magsmärtan lite, kokade även upp värmekudden och la den på magen, så otroligt skönt var det! Men idag sågar vår lilla groda levt sitt eget lilla liv i magen, tryckt och haft sig på revbenen och långt bak i sidan av magen, men så otroligt mysigt att i alla fall veta att h*n lever! :)) nu ska jag kolla vidare på filmen, ha en underbar kväll alla :)

Av Jessica Rylander - 15 mars 2012 13:36



En gammal bild.
Denna bild är väääääääligt gammal! det är sen jag gick i 5;an. så det är några år sedan :P  
Denna dag var jag med min dåvarande bästa vän! :)
Önskar dock att man kunde få tbx den tiden lite!
och kunnat ändra på vissa saker som hände sommarlovet 2010 :( Men tyvärr går inget att ändra på! 

Av Jessica Rylander - 14 mars 2012 22:14

10 sanningar om mig.

1, jag känner mig totalt osmidig!
2, jag älskar att vara gravid.
3, jag hatar verkligen folk som lägger sig i det dom inte har med att göra.
4, jag tycker om att mixtra med foton.

5, jag verkligen älskar min familj!
6, jag gillar att lata mig och sova.
7, jag tycker inte om svamp.
8, jag klarar inte av att sova om garderobs dörren är öppen.
9, jag gillar inte att sova ensam.
10, jag vill verkligen ner och kissa just nu!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards