enlitengroda

Alla inlägg under april 2012

Av Jessica Rylander - 16 april 2012 21:28

Idag kände jag att jag faktiskt var tvungen att dra mina ömma höfter till praktiken! så jag gick dit, dock kunde jag knappt röra mig när jag väl va framme för det spände och ömmade i mage och höfter! jag va ju efterlängtad där iaf! :) efter praktiken gick jag hem till mamma och pappa, mamma jobbade och pappa hade lovat mig att jag skulle få köra till stan! men när jag kom dit va INGEN hemma! så jag ringde till pappa och frågade vart han var, då säger han : men jag är ju i växjö! Då utbrast jag i skrik på han att han va dum! för han hade ju faktiskt lovat mig att få köra! Och jag hörde att han satt i bilen! men han lurade mig! Han va påväg hem från tippen! Då blev jag lugn igen :P Sen körde jag då en sväng till stan! och säger bara, vissa borde INTE ha körkort! och pappa berömde mig för min fina parkering jag gjorde idag! (A) första gången jag äntligen hamnade rätt i rutan! och inte utanför :P 

Bebis har varit igång hela långa dagen! inte en lugn stund vill jag lova! men det är så mysigt ändå, för då vet jag att grodan lever! :)

Nu väntar jag på att älsklingen ska duscha klart sen blir det lite film mys och sedan läggdags! :)

Här kommer även 2 gravidbilder, :) <3



     

Av Jessica Rylander - 15 april 2012 11:25

Just nu vill jag bara lägga mig och gråta! Jag vill hem! va fan är jag inte 18 och har körkort för ? då hade jag kunnat åka hem när jag vill!

Gick in i vecka 33 idag, känns underbart! Snart är min groda ute! Längtar sååååå efter dig min underbara skatt! <3

Av Jessica Rylander - 14 april 2012 20:49

Igår när vi skulle sova så kunde jag inte somna! Kunde inte ligga på sidorna, för då gjorde det så ont i höfterna! Kan ju inte ligga på mage och sova för det gör för ont då bebis tar mycket plats! Och ryggen kunde jag inte heller ligga på, det gjorde så otroligt ont i svanken! Så jag bara grät och grät igårkväll! Visste inte alls vad jag skulle göra! :( så på måndag ringer mamma till vårdcentralen och bokar tid till mig så jag kan få ett sjukintyg! För jag klarar inte av att jobba lägre! Det gör för ont! Mina höfter pallar inte mer! :((

Av Jessica Rylander - 12 april 2012 20:19

Blev inget jobb idag heller! mina höfter pallar inte det längre! :/ så blev lite körning med pappa idag ist :) Gick faktiskt skit bra idag! när vi kom hem satte jag mig framför tvn och kollade lite, var helt utblåst efter körningen med, så vilade mig tills mamma kom hem, då blev det ut med hundarna, sedan åkte vi till lägenheten för att fixa tvätten lite, så nu har jag koll på hur det går till med :D sen åkte vi hem till mamma och pappa igen och åt lite mat. sen skulle mamma åka till ica en sväng så hängde med henne och så fick hon köra hem mig efter det. då gick jag direkt ner till tvättstugan och la in allt i torktumlaren. sen när jag kom in i mitt hem så dammsög jag lite och nu fastnade jag här! Sk   a snart dra mig in i duschen, sen blir det att försöka hitta något att kolla på! sen ska jag sova! :))

 Idag har även jag och eric varit tillsammans i 10 månader! Tiden har bara sprungit iväg alltså! Känns som om det var igår jag träffade min älskade för första gången! Jag älskar dig något så otroligt mycket eric! Du är det vakraste jag vet! (än så länge ;* ) <3


   

Av Jessica Rylander - 11 april 2012 15:14

Idag blir min systers äldsta tjej hela 7 år! gud vad tiden går snabbt! känns som det var igår jag stod och höll i henne på dopet! mosters lilla/stora tjej. 
Så idag bär det av till syster för att fina lilla nova, :) <3

Idag har jag inte gjort allt för mycket, höfterna håller på att gå sönder totalt nu! så har inte jobbat idag heller, kollat på : älskling, du har blivit en tjockis!  det  va fett kul :P sen har jag faktiskt diskat upp all disk som fanns och bäddat sängen. skulle mixtrat lite med fotoramarna vi har hemma, men behöver dubbelhäftande tejp! så ska sno det av min mamma sen om det finns något kvar! så att allt kommer på plats i lägenheten snart! 
Älsklingen min kommer inte sova med mig fören på fredag, ( om ens då ) han ska troligen vara hästvakt, och jag känner att det är så mycket som behövs göras i lägenheten så jag vet inte om jag vill vara ute i vida denna helgen igen, sen kostar det ju lite med att åka dit! och jag känner att dom pengarna inte finns riktigt! men vi får väl se hur detta slutar... kommer gråta sönder om jag inte får sova med min älskling på så länge!  

Av Jessica Rylander - 10 april 2012 17:55

Igår var vi och åt hemma hos mor & far! lite påskmat, Det var : Jag, Eric, Linda och hennes 5 barn, Jimmy, Jimmys tjej Jessica och hennes son, Lillasyster Jenny, mamma och pappa så klart :) Så vi blev ett par stycken :) Men det var kul att träffa alla sina syskon på samma gång igen! :) God mat och god efterrätt! :) Skulle ju se ifall jag tyckte om memma igen, men nee det smakar skit! och dum som jag är så läste jag inte innehålls förteckningen innan! Utan det läste jag efter åt, jag tog ju inte alls mycket! men nog fan satte det sina spår ändå! :( så inatt har jag inte kunnat sova för jag har haft så ont i magen! :( (för er som inte vet så tål jag ju inte gluten ) så stannade hemma från jobbet idag, fick sova till kl 10 idag till och med fast med lite om och men! :) första gången på länge! vid 12 tiden stack jag upp till mamma och pappa, mamma hade stuckit till jobbet då, jenny stod i en tjocktröja och trosor och lagade mat :P vääääldigt fint! (Y) kvart över 1 så övningkörde jag till och från växjö! :) Till och med inne i växjö! :) det gick hur fint som helst! om jag inte ska jobba imorgon så ska jag och pappa dra in och övningköra i vetlanda, eftersom det är där jag kommer köra upp så vill jag gärna kunna vetlanda lite :) annars blir det väl en sväng till vetlanda på torsdag! När vi skulle laga mat innan så gjorde vi hamburgare och pommes, men jag råkade vända ena hamburgaren lite för snabbt så det skvätte kokande smör på min tumme så den e typ helt röd nu! :( skit ont gör det! Eric ligger helt utslagen i sängen, och jag funderar på om jag ska diska lite sedan sätta igång något kul program på internet.. men vi får väl se, 

Idag är det EXAKT 2 månader kvar tills bebis är beräknad! :D 
61 dagar! Älskade lilla barn! <3 
Puss hej.      

 

Av Jessica Rylander - 6 april 2012 20:36

Idag ställde vi alarm på halv 7! För att sedan bege oss till Vimmerby för lite folkrace kik! Må säga att det va ju inte allt för fint väder... Men jag och Ellen satt inomhus mesta delen av tiden då det bara regnade hela tiden och både min rygg och mage tog stryk av att STÅ och kolla på alla bilar. Fanns ju inga sittplatsen utomhus! När alla bud skulle in var den en liten tjej, Max 2 år som flörtade värsta mycket med Åke! Så otroligt söt va hon! Nu vill jag verkligen ha min lilla groda här! Usch vad jag längtar! <3

Av Jessica Rylander - 5 april 2012 16:48

Tisdag : Tog bussen in till stan vid 7 med älsklingen för att göra den där sockerbelastningen. första sticket dom tar då låg jag på 6.1 vilket var ganska högt för att vara fastande... så blev fett rädd över att jag fått diabetes! medan jag väntade gick vi in till barnmorskan och pratade med henne, mätte bebis och allt var normalt! :) barättade även för henne om mina besvär jag fått.. blodtrycksfallen jag får sa hon att jag skulle röra på mig så mycket jag kan! MEN JAG KAN JU FÖR FAN INTE RÖRA MIG NÄR DET SJUNKER! jag mår ju verkligen skit och bara gråter och håller på att falla ! inte så himla lätt att göra något då!! USCH!!  När vi hade varit där och pratat så gick vi ut i väntrummet igen.. när dom skulle sticka mig en gång till så låg jag bara på 6.8 och jag blev så otroligt glad!!! Ingen diabetes här inte! :D När vi kom hem efter det så bakade jag lite kärleksmums sen hände det väl inte så mkt mer den dagen.

Onsdag: Vi latade oss i soffan till typ 2 på dagen, sen stack vi hem till mamma och pappa efter som mamma skulle löra oss till stan så vi skulle komma till vida. hade såna humörsvängningar igår så det fan inte fanns! klarade inte av att någon pratade med mig för då bröt jag bara ihop.. på kvällen så blev det bara mys med älskling och kollade big brother, det behövdes. <3

Torsdag : idag stack vi ner till garaget då edwin och eric mixtrade med en gammal skrothög! jag satt på 4-hjulingen och bara glodde ;) Sen stack vi med malin och alla barnen till tingsryd för lite shopping och fika :) när vi kom till vida sen så bar det nästan direkt av till lessebo för att hämta emil och nu sitter jag här i min ensamhet. Malin och alla små barn åkte till sommarstället, ellen är i skolan, eric och emil är i garaget och ska hålla på med den gamle skrothögen igen.. ska väl se om det finns något kul att kika på på internet.. annars sover jag tills dom andra kommit hem och gjort mat till mig (A)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards